Den Haag, 5 oktober 2018

Nieuwe mensen in het team van IVBN

Met ingang van 1 oktober zal Eva van der Linde (29 jaar) binnen het bureau van IVBN werkzaam zijn als beleidsadviseur commercieel vastgoed (winkels, kantoren en bedrijfsruimten). Na haar opleiding aan de Hoge Hotelschool in Maastricht is ze in diverse commerciële functies actief geweest; de laatste drie jaar als nieuwbouw coördinator en verhuurmakelaar voor ACM Vastgoedmanagement, met de Amsterdamse regio als werkgebied. De vacature ontstond door het vertrek per 1 augustus van Sieuwerd Ermerins, die zijn loopbaan voortzet bij Apleona Real Estate Management in Utrecht. Sieuwerd was zes jaar en drie maanden geleden bij IVBN in dienst getreden.

Per 1 juli is Laura Meurs (27 jaar) in dienst getreden als bureau- en communicatiemanager. Zij was werkzaam als verhuurmakelaar voor expats bij Jenter Real Estate. Zij heeft haar bachelor-opleiding genoten aan de Business School Notenboom in Hilversum. Zij volgde Yvette Klein op, die na zeven jaar haar loopbaan heeft voortgezet binnen Project- & Office Support bij Sens Real Estate.

Bij IVBN is er nog een vacature voor medior/senior beleidsadviseur woningmarkt, wegens het vertrek per 1 oktober van Steef Verweij, die na zes jaar bij IVBN gewerkt te hebben, zijn loopbaan voortzet bij MN als analist onroerend goed.

Noot voor de redactie: Contactpersoon F.J.W. (Frank) van Blokland, directeur IVBN 070-3000371 of  06 54 25 24 15

Doel van IVBN is het bevorderen van een evenwichtig investeringsklimaat voor vastgoed en een goede marktwerking. IVBN behartigt de gemeenschappelijke belangen van (al of niet beursgenoteerde) vastgoedfondsen en vastgoed-vermogensbeheerders. De leden exploiteren omvangrijke portefeuilles vastgoed, overwegend in opdracht van institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen, verzekeringsmaatschappijen en/of banken, zodat deze aan hun maatschappelijke verplichtingen kunnen voldoen richting gepensioneerden. De leden werken dus ‘met andermans geld’ en moeten dat transparant, verantwoord, integer, duurzaam en voor de lange termijn beleggen tegen een zo hoog mogelijk rendement en met weinig risico. De 31 leden exploiteren voor circa 45 miljard euro aan Nederlands onroerend goed en nog eens zo’n 50 miljard aan vastgoed in het buitenland. Zij beleggen in woningen (50%), winkels (30%), kantoren (15%), bedrijfsruimten, parkeergarages en overig vastgoed.