Voorburg, 9 februari 2011

Twee nieuwe bestuursleden voor IVBN

IVBN heeft in haar gisteren gehouden ledenvergadering twee nieuwe bestuursleden benoemd, Jaap Gillis en Dick Gort.

Jaap C. Gillis MBA FRICS is sinds 2006 COO van Redevco B.V. met verantwoordelijkheden voor projectontwikkeling en investeringen in nieuwe landen en Nederland. Naast zijn huidige functie is hij ondermeer voorzitter van de Dutch Green Building Council (DGBC) en co-chair van de International Sustainability Alliance (ISA).

Drs. Dick Gort MRE werkt sinds 1 september 2007 als CEO bij ASR Vastgoed Vermogensbeheer. Hij studeerde bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en volgde de postdoctorale opleiding Master of Real Estate aan de Universiteit van Amsterdam. Sinds juli 2009 is hij tevens lid van de Raad van Toezicht van het Vastgoedfonds Stationsomgeving N.V.

Met de komst van de twee nieuwe bestuursleden heeft er een herschikking van de portefeuilles plaatsgevonden. Zo gaat Jaap Gillis zich bezighouden met de portefeuille winkels en Dick Gort wordt voorzitter van de taskforce duurzaamheid. Hij neemt daarmee de taak over van Hans Copier die eind vorig jaar voorzitter van het IVBN bestuur werd. Johan Buijs wordt verantwoordelijk voor de portefeuille kantoren.

Verder blijven de taken ongewijzigd. Rob Vroom is penningmeester en Henk Jagersma is voorzitter van de werkgroep woningen.

Noot voor de redactie: Contactpersoon drs. F.J.W. van Blokland MRICS, directeur IVBN 070-3000371 of 06 54 25 24 15 De Vereniging van Institutionele Beleggers in Vastgoed, Nederland (IVBN) behartigt op vastgoedgebied de gezamenlijke belangen van grote pensioenfondsen, verzekeringsmaatschappijen, vermogensbeheerders en (al dan niet beursgenoteerde) vastgoedfondsen. De 30 leden hebben voor circa 60 miljard euro aan Nederlands onroerend goed in bezit en nog eens zo’n 50 miljard aan vastgoed in het buitenland. De bij de IVBN aangesloten vastgoedorganisaties beleggen in huurwoningen (140.000; daarmee de derde aanbiedende partij op de woningmarkt) , kantoren (circa 6 miljoen m2), winkels (circa 4,5 miljoen m2), bedrijfsruimten en parkeergarages. IVBN is in 1995 opgericht om de gemeenschappelijke belangen van haar leden te behartigen, om een platform te bieden aan institutionele vastgoedbeleggers en om de bedrijfstak verder te professionaliseren. IVBN richt zich daarbij op zowel het direct als het indirect beleggen in vastgoed.