1. Voorburg, 5 februari 2008

ANKE NEECKE WINT DE IVBN SCRIPTIEPRIJS 2008

Vanmiddag werd, in het Fortis Auditorium in Utrecht, de jaarlijkse IVBN Scriptieprijs uitgereikt. Anke Neecke ontving uit handen van juryvoorzitter Cor Worms de glazen Scriptieprijs Award voor haar aan de TU Delft uitgevoerde onderzoek ‘Klantenbinding bij kantoorhuurders’.
Uit het juryrapport: “Het onderwerp en de studie zijn van belang in het licht van de struggle for life van een flink deel van de kantorenmarkt.” en “Technisch een indrukwekkend en verzorgd onderzoek, praktisch bruikbaar, de moeite waard om kennis van te nemen en te gebruiken door iedere serieuze belegger in kantoren.”

De IVBN-Scriptieprijs is een door de Vereniging van Institutionele Beleggers in Vastgoed, Nederland (IVBN) ingestelde jaarlijkse stimuleringsprijs voor studenten die afstuderen op een vastgoedgerelateerd onderwerp. Met deze prijs wil de IVBN bijdragen aan de verdere professionalisering en ontwikkeling van de vastgoedbeleggingssector in Nederland. Aan de prijs is een geldbedrag van € 5000 verbonden. De overige genomineerden ontvangen ieder € 1000.

Voor de IVBN Scriptieprijs 2008 nomineerde de jury uit 17 inzendingen de volgende scripties:

o        The effect of selling property derivatives on the risk and return of the investment portfolio”.
Huib Vaessen, Technische Universiteit Eindhoven (Faculteit Bouwkunde).
o        Liability-Hedging Real Estate”. Niels Coolen, Technische Universiteit Eindhoven (faculteit Bouwkunde).
o        Klantenbinding bij kantoorhuurders”. Anke Neecke, Technische Universiteit Delft (faculteit Bouwkunde).

Noot voor de redactie: Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met: Marieke C.A. van de Sandt, Vereniging van Institutionele Beleggers in Vastgoed, Nederland (IVBN), Telefoon 070-3000371 of 06-51198044. De Vereniging van Institutionele Beleggers in Vastgoed, Nederland (IVBN) behartigt de gezamenlijke belangen van grote pensioenfondsen, verzekeringsmaatschappijen, vermogensbeheerders en (al dan niet beursgenoteerde) vastgoedfondsen. De 29 leden hebben voor circa 50 miljard euro aan Nederlands onroerend goed in bezit en nog eens zo’n 50 miljard aan vastgoed in het buitenland. De bij de IVBN aangesloten vastgoedorganisaties beleggen in woningen, kantoren, winkels, bedrijfsruimten en parkeergarages. Zij verhuren circa 140.000 woningen en zijn daarmee de derde aanbiedende partij op de woningmarkt. Het commercieel vastgoed is opgebouwd uit kantoren (circa 6 miljoen m2), winkels (circa 4,5 miljoen m2) , bedrijfsruimten en parkeergarages. IVBN is in 1995 opgericht om de gemeenschappelijke belangen van haar leden te behartigen en de bedrijfstak verder te professionaliseren.